VARFÖR GUD VARFÖR

Att det alltid kommer något positivt om varje negativ händelse? Jag vet inte vad jag ska tro eller tycka om det faktiskt. Ibland verkligen undrar jag, vad för bra har jag fått av den här skiten? Har jag bara blivit ''starkare'' som man alltid säger, eller kommer det något mer? Något bättre än det förra? Något som kan glädja mig att det jobbiga faktiskt hänt? Ta tillexempel katastrofen i Japan som inträffade i våras. Så många människor som fick bli offer för det, som dog helt i onödan. Nu efter ett halvår så är det fortfarande oroligt där med gatuboendes, svält och ekonomi. Har verkligen tänkt på vad den tragedin givit oss för något bra. Kanske en tankeställare? Att vi inte ska ta någon förgivit och att vi ska öppna ögonen, kolla runt omkring oss och tänka '' fan vad bra jag har det!''. Om just den händelsen vet jag verkligen inte och kommer nog aldrig veta. Men en sak är säker. Det blir bra i slutändan.


Jobbiga saker som inte får inträffa händer, såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0