MIN TID SOM VAMPYR

Innan ni läser allting så vill jag bara säga att jag vet inte hur man fixar tjocktext, kursiv text eller stycke indelning på bloggfucking.se. Ja, jag vet att det ser helt efterblivet ut med all text i ett men det får ni ta tills jag hittar runt här inne... För kanske två år sen så hade jag en väldigt konstig period i mitt liv. Jag var (med underskrift) besatt av Twilight. Trodde på allvar att det fanns vampyrer och min största dröm var att själv bli en vampyr. Kan säga redan nu att jag fortfarande tycker jag om Twilight men det går inte ens att jämföra mot förr i tiden. Då kunde jag läsa oavbrutet i flera dygn och inte bry mig om något annat. Inte äta, inte prata med någon, bara läsaläsaläsa. Vägrade att inse verkligheten och gjorde allt för att få fortsätta leva i min lilla twilight-bubbla. Jag var då ''Team Edward'' och blev arg så fort Jacob nämndes det minsta i boken. Ställde mig på en sida som egentligen inte hade någon mening och försvarade en karaktär som inte ens fanns. Och ja, jag satt varje kväll som fastklistrad framför olika twilight chatter och diskuterade om varför Edward var en sån mycket bättre pojkvän för Bella än Jacob. Kunde inte acceptera att folk inte tyckte likadant som jag... Ni kan tänka er när jag såg Eclipse...haha grät för att jag var så arg... Nu är jag väl (som man uttrycker det i Twilight världen) ''Team Schwitzerland''. Vilket betyder att man står på både vampyrernas å varulvarnas sida... Dock lite mer vampyr...fortfarande... Det gick så långt så att jag ville bli som självaste Bella. Jag betraktade henne i minsta detalj. Hur hon klädde sig, hur hon betedde sig och hur hon reagerade på saker och ting. Bella är som karaktär en rätt djup människa. Som aldrig riktigt var någon tonåring och som alltid tar det säkra före det osäkra (förutom att hon väljer att bli tillsammans med en vampyr då såklart). Hon har många tankar och är inte lik mig nånting. Så varför var jag så desperat efter att bli som henne? Varför ville jag ändra på mig från första början? Varför skulle jag gå runt och intala mig själv att det var så mycket bättre? Trodde jag att om jag blev som Bella, skulle en vampyr fria till mig då också? Haha, det går att skratta åt nu, nu är det okej. Iallafall så har jag kollat igenom mina bilder från den tiden och fick mig ett rejält skratt! För pinsamt för att lägga ut alla bilder i detta inlägg så delar endast med mig av en bild, och jag lovar. Det räcker!
Japp, jag retuscherade om mig själv i Photo Shop som vampyr. Frågan är ju om jag var nöjd med resultat? Rätt fint nu tycker jag!!
Trackback
RSS 2.0